Scildon groeide in 2017 in alle segmenten

Scildon boekt negatief resultaat over 2021, ondanks stijgende premieomzet

Levensverzekeringsmaatschappij Scildon kan terugzien op een goed 2017. In alle drie de segmenten waarop de maatschappij zich richt, werd een gezonde groei gerealiseerd. Bij collectief pensioen steeg het aantal onder beheer staande contracten met 20%, bij overlijdensrisicoverzekeringen werd, gemeten over nieuwe premie, een productiestijging van 7% geboekt. Ook de activiteiten op het gebied van vermogensopbouw (box 1 en box 3) vertoonden een sterke groei. De maatschappij benadrukt dat de groei volledig aan de onafhankelijk adviseurs te danken is.

2017 was voor Scildon een bijzonder jaar. In het kader van de verkoop van Legal & General Nederland door de Britse Legal & General Group Plc aan Chesnara Plc, werd in Nederland de naamswijziging naar Scildon doorgevoerd. Gert Jan Fritzsche, CEO van Scildon: “De naamswijziging is goed verlopen en de instroom van nieuwe premie is in deze periode zelfs gestegen. Met Chesnara als aandeelhouder is een groeistrategie ingezet en zal het sterke imago als intermediaire maatschappij verder worden uitgebouwd”.

Solvabiliteit 230%
Eind 2017 bedroeg de solvabiliteit van Scildon, gebaseerd op de Solvency II normen, 230%. Scildon hecht aan handhaving van een hoge solvabiliteitsmarge.

Productinnovaties
Binnen de organisatie is in 2017 veel energie gestoken in de doorontwikkeling van het nieuwe ICT platform en de naamswijziging. In de loop van 2018 worden nieuwe producten geïntroduceerd. Zo komt er in de komende weken een nieuwe propositie op het gebied van overlijdensrisicoverzekeringen. Het acceptatie- en bemiddelingsproces is zowel voor consument als voor adviseur sterk vereenvoudigd. Ook op het gebied van beleggen en collectief pensioen vinden in de loop van 2018 verdere vernieuwingen plaats.

Scildon is partner van Findinet

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.