Reaal lanceert zakelijke beroepsaansprakelijkheidsverzekering

Reaal lanceert preventieplatform Bedrijfswacht

Verzekeraar Reaal breidt het pakket aan schadeverzekeringen uit met een Zakelijke Beroepsaansprakelijkheidsverzekering (BAV). De verzekering maakt deel uit van het Bedrijven Totaalplan van Reaal en is alleen af te sluiten via de onafhankelijk adviseur.

Met een BAV verzekert de klant de aansprakelijkheid van zijn bedrijf voor de financiële schade van derden, die ontstaat door een beroepsfout. Bij deze verzekering gaat het om ‘zuivere vermogensschade’, wat inhoudt dat alleen vermogensschade wordt vergoed die niet voortvloeit uit een schade aan zaken en/of personen. Zoals een belastingadviseur die de bezwaartermijn van een definitieve aanslag laat verstrijken, waardoor de klant de te hoge aanslag toch moet betalen. Of een bouwkundig projectmanager die de verkeerde kleur verf besteld voor een project, waardoor de opdrachtgever extra kosten moet maken voor nieuwe verf.

Volgens Alex de Langen, directeur Intermediair Schade bij Reaal, onderscheidt de BAV zich in de markt met een online offertetool, scherpe tariefstelling en de optie om maatwerk te bieden. Ook telt de BAV mee in de pakketkorting van Reaal.

Bron: Reaal