Nieuwe autoverzekering RISK en Rhion wil concurreren met online partijen

Nieuwe autoverzekering van RISK en Rhion wil concurreren met online partijen

Insurtech provider RISK en verzekeraar Rhion lanceren een nieuwe autoverzekering voor particulieren. Deze verzekering, met de naam Neerlandse, wordt via het volmacht-kanaal aangeboden en kan qua inhoud, acceptatiebeleid en tariefstelling meegaan in het aanbod van de online markt van autoverzekeringen, aldus Harmen Vollmuller, manager Sales bij RISK.

De Neerlandse autoverzekering kan exclusief via aangesloten adviseurs afgesloten worden. De verzekering kent ruime acceptatiegrenzen, aldus RISK. Daarnaast heeft het product geen eigen risico bij ruitvervanging en is er een uitgebreide nieuwwaarde- en aanschafwaarderegeling. Ook elektrische auto’s van de merken Tesla en Polestar krijgen dekking.

Het product wordt het eerste in een reeks onder de noemer Neerlandse. Volgende producten in de serie zullen eenzelfde karakter hebben: “scherpe, marktdekkende voorwaarden in combinatie met een interessante premiestelling”.