Nieuw administratiesysteem ORV Nationale-Nederlanden

Nieuw administratiesysteem ORV Nationale-Nederlanden operationeel

Vanaf 1 september gebruikt Nationale-Nederlanden een nieuw aanvraag- en administratiesysteem voor de overlijdensrisicoverzekering. Met het nieuwe IT-platform wil NN beter inspelen op de veranderende vraag in de markt en product- en procesverbeteringen snel doorvoeren.

Sinds eind 2018 is de ORV van Delta Lloyd verder gegaan onder de vlag van Nationale-Nederlanden. De verzekeraar heeft voor het nieuwe administratiesysteem zelf een low-code platform ontwikkeld en gemodelleerd conform de klantwensen. In augustus zijn stapsgewijs de distributiekanalen aangesloten op het nieuwe platform.

Martijn Hoogeweegen, directeur Individueel Leven van Nationale-Nederlanden Leven & Pensioen: ‘Voorbeelden van verbeteringen die op de agenda staan zijn een track & trace waarmee adviseurs en klanten een ORV-aanvraag beter kunnen volgen. Ook maken we het eenvoudiger voor adviseurs wijzigingen van een aanvraag of een lopende verzekering zelf door te voeren zonder onze tussenkomst. De adviseur krijgt zijn portefeuillebeheer daarmee volledig onder controle.’

Bron: NN

GEEN REACTIES