Lokale hypotheekpilot wordt landelijke franchiseketen

© pixabay

Nederland is vanaf 1 maart weer een landelijke hypotheekketen rijker: Hiepoteeq. Het is een initiatief van ondernemer Mark Alexander van Dijk.

Van Dijk is onder meer oprichter van Fixfin, een softwarebedrijf voor administratie, facturatie en incasso. Maar hij is ook betrokken bij advieskantoor Holland Verzekerd en bij hypotheekbemiddelaar Hypotheek038. Van Dijk is met zijn bedrijven actief in de regio Zwolle.

Hypotheek038 is de basis voor de nieuwe landelijke keten van Van Dijk. Op zijn LinkedIn-pagina schrijft hij: ‘Na een succesvolle pilot van een jaar, starten wij vanaf 1 maart met een nieuwe franchiseformule voor hypotheekadviseurs. We zoeken 30 kantoren die hun eigen afgeschermde regio krijgen.’ Per regio gaat maximaal één kantoor opereren. Franchisenemers betalen per maand als vergoeding €595. Voor de maandelijkse fee krijgen franchisenemers knowhow en middelen, marketing, training en coaching. Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op Hiepoteeq.nl.

Het kantoor Hypotheek038 ligt met de adviestarieven onder het gemiddelde van de markt. Voor starters geldt een tarief van €995, doorstromers betalen €1295 en een samengesteld advies kost €1495.

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.