‘InShared ziet of een websitebezoeker klant wordt’

InShared ziet of websitebezoeker klant wordt
©

Verzekeraar InShared kan met behulp van customer profiling zien hoe waarschijnlijk het is of een websitebezoekers klant wordt. Ook ziet de verzekeraar wat diens risicoprofiel is. Dit zegt Bettina Dalenoord, marketingmanager bij InShared, op innovatieplatform Emerce.

“We zetten customer profiling op twee manieren in. Allereerst in onze marketingactiviteiten. Wij kunnen met meer dan 90 procent zekerheid voorspellen of een bezoeker van onze website klant wordt ja of nee en ook wat voor type zoeker hij is. Komt hij maar een of twee keer en sluit hij dan meteen een verzekering af of heeft hij misschien wel zestig dagen nodig en meerdere bezoeken? Daar passen wij onze website op aan,” zegt Dalenoord. “Het tweede gedeelte draait om pricing, een belangrijk onderdeel voor verzekeringen vanzelfsprekend. Niet alleen risico en opbrengst maar ook hoe verhoud je je tot de andere concurrenten in de markt. Met meer dan negentig verzekeraars is het belangrijk om precies op het juiste kruispunt je prijs te kunnen aanbieden.”

Het algoritme dat voorspelt of iemand klant wordt, is ontwikkeld door het bureau ConversionMob op basis van bestaande data van InShared. “Het is even complex als het Google-algoritme. Wat ik wel kan uitleggen is welke elementen we hebben gebruikt. Bijvoorbeeld van welke website kwam je toen je bij ons kwam, hoeveel pagina’s heb je aangeraakt, welk moment van de dag was je er, welke dag van de week, hoe vaak kom je terug. Dat zijn allemaal elementen die we bekijken die uiteindelijk tot een algoritme leiden. Om het extra ingewikkeld te maken gaan we er nu aan werken dat met machine learning dat model zichzelf ook nog steeds slimmer maakt.”

 

Bron: Emerce

 

GEEN REACTIES