Hypotheker biedt ondernemers binnen week zekerheid over hypotheek zonder NHG

Hypotheker biedt zelfstandig ondernemers binnen week zekerheid over hypotheek zonder NHG
© Pixabay

Zelfstandig ondernemers krijgen bij De Hypotheker voortaan binnen een week duidelijkheid over de mogelijkheid om een hypotheek te sluiten die niet onder de Nationale Hypotheek Garantie (NHG) valt. De Hypotheker werkt voor deze nieuwe werkwijze samen met Raadhuys Tax Legal Accounting, ABN AMRO en Delta Lloyd.

“Sinds december 2016 bieden we zelfstandig ondernemers met een inkomensverklaring vanaf 12 maanden al de mogelijkheid om een hypotheek onder NHG te verkrijgen. Dat breiden we nu uit met de mogelijkheid voor zelfstandig ondernemers die een hypotheek zonder NHG willen aanvragen”, zegt Twan Cats, Commercieel Directeur van De Hypotheker. ”Het adviseren van een zelfstandig ondernemer is erg complex, zeker bij het vaststellen van het juiste inkomen. Onze adviezen zijn daarom gebaseerd op een inkomensverklaring. Raadhuys kan een stabiel inkomen vaststellen met inachtneming van het kredietbeleid van ABN AMRO en Delta Lloyd, de geldverstrekkers waarmee we samenwerken.”

De procedure wordt flink verkort: De adviseur van De Hypotheker overhandigt alle benodigde documenten aan Raadhuys, die binnen drie werkdagen een inkomensanalyse afgeeft. Als er aanvullende vragen zijn over het inkomen en het acceptatiebeleid, kan deze termijn met enkele dagen worden verlengd. Vervolgens maakt Raadhuys de inkomensverklaring op, afgestemd op het acceptatiekader van de geldverstrekker. Deze geeft binnen 48 uur na ontvangst van de inkomensverklaring een deelakkoord op het inkomen.

Cats: “Het levert klanten aanzienlijke tijdswinst op. Daarbij zijn de kosten voor de inkomensanalyse ook nog eens fiscaal aftrekbaar. En als het dossier compleet wordt aangeleverd, is het zelfs mogelijk binnen 48 uur na ontvangst van de aanvraag een bindende offerte te ontvangen.”

Bron: De Hypotheker