‘Goudse portaal biedt meer ketenintegratie dan Meetingpoint’

Niet alleen De Goudse stopt per april 2011 met Meetingpoint; datzelfde geldt voor dochter Algemene Zeeuwse. “Met de introductie van Schade Online hebben wij een eigen internetportaal ontwikkeld dat qua ketenintegratie meer biedt dan Meetingpoint”, zegt Peter Leermakers, directeur Schade & Inkomen De Goudse. Daarom heeft De Goudse, hoewel zij meerwaarde ziet in een platform als Meetingpoint, ervoor gekozen om het contract te beëindigen.Leermakers: “Een tweede reden is gelegen in het feit dat het verzekeringsaanbod van Meetingpoint niet aansluit bij onze MKB-stategie. Meetingpoint biedt voornamelijk particuliere schadeproducten aan, terwijl ons Extranet ook offerte- en transactiefunctionaliteiten voor andere zakelijke producten aanbiedt, zoals AOV en Verzuim. Door het uitgebreide aanbod van transactiefunctionaliteiten maakt het intermediair steeds vaker gebruik van ons eigen Extranet en steeds minder van Meetingpoint. Hierdoor wegen voor ons de baten niet meer op tegen de kosten. De Goudse is zeer tevreden over de toename van het gebruik door het intermediair van haar Extranet.”Naast De Goudse en De Algemene Zeeuwse heeft ook Yarden besloten het contract met Meetingpoint te beëindigen.

Reactie Meetingpoint

“Juist op het moment dat we bezig zijn de mogelijkheden van het platform enorm uit te breiden, kiezen deze verzekeraars ervoor hun producten alleen nog via het eigen extranet aan te bieden. Dit zien wij als een stap terug voor het onafhankelijk intermediair. Er wordt hiermee geen bijdrage geleverd in de keten tussen de verzekeraar en het intermediair, waardoor deze duurder wordt in plaats van goedkoper. Dat is geen goede ontwikkeling op het gebied van de ketenintegratie”, aldus Reinier van der Heijden, algemeen directeur Meetingpoint.

Verder meldt het bedrijf dat Voor het totaal aantal transacties via mp4all de uittreding niet veel gevolgen zal hebben. “De transactievolumes van de genoemde verzekeraars via mp4all bedragen bij elkaar minder dan 3% van het totaal.”

Partners zijn AEGON, de ASR-labels (De Amersfoortse, Ardanta, ASR, Budgio, Europeesche), Avéro Achmea, Delta Lloyd, Generali, Monuta, Nationale-Nederlanden en Reaal.