(Findinet) Delta Lloyd introduceert Inkomenplaza

Inkomenplaza is een online platform voor het intermediair met praktische informatie, actualiteiten en handige tools over de thema’s verzuim en arbeidsongeschiktheid.

Adviseurs kunnen zich daarmee voorbereiden op adviesgesprekken en kritische vragen van klanten. Via Inkomenplaza kunnen adviseurs ook hun reactie geven op artikelen en sparren met andere inkomensprofessionals.

Zo kan een adviseur nu actuele informatie vinden over WGA Eigenriscodragen. Er is een checklist voor gegevens die een adviseur nodig heeft om WGA advies te geven. Daarnaast zijn er antwoorden op veelgestelde vragen, zoals: Wat zijn de wettelijke verplichtingen van een werkgever bij ziekteverzuim? Of: Als de privatisering van de WGA doorgaat, krijgen werkgevers die nu “achterblijven” bij het UWV, de rekening van de zogenaamde WGA-staartlast gepresenteerd? Of: Als een werknemer opnieuw uitvalt door ziekte, moet een werkgever dan weer het loon doorbetalen? Ook vinden adviseurs praktische tips, bijvoorbeeld over hoe ze het oversluitrisico bij AOV’s kunnen verkleinen.

“De voorbereiding op een adviesgesprek kost tijd. Helemaal als het om ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid gaat. Daarbij kijken klanten steeds kritischer naar hun financiën, een ontwikkeling die wij toejuichen. We kijken daarom bij Delta Lloyd kritisch naar de manier waarop we adviseurs kunnen ondersteunen. We hopen met Inkomenplaza praktijkgerichte ondersteuning te bieden”, aldus Harry van der Zwan, directeur Marketing & Verkoop van Delta Lloyd.

Inkomenplaza (www.deltalloyd.nl/inkomenplaza) is op dezelfde manier vorm gegeven als de al bestaande Pensioenplaza en Schadeplaza