De Goudse breidt WGA-eigenrisicoverzekering uit met flexrisico

© Pixabay

De Goudse breidt haar WGA-eigenrisicoverzekering uit met het flexrisico. Hiermee kan de werkgever de risico’s van ziekte en arbeidsongeschiktheid van werknemers afdekken voor de volledige periode waarin hij hiermee te maken heeft, voor zowel vaste werknemers als flexwerkers.

Het product sluit hiermee aan op de nieuwe wetgeving die op 1 januari a.s. ingaat. Naast verzekeringen biedt de propositie verzuimbegeleiding en re-integratieondersteuning. Volgens bestuurslid Marcel Moons biedt De Goudse het intermediair de mogelijkheid om werkgevers te ontzorgen met professioneel risicomanagement. ‘Dat zit ’m niet alleen in het afdekken van zijn financiële personeelsrisico’s. Het zit vooral ook in professionele ondersteuning en begeleiding van zowel werkgever als werknemers, met focus op preventie en re-integratie. Alleen zo krijgt de ondernemer maximale grip op zijn gehele werkgeversrisico van 12 jaar.’

Moons legt uit: ‘Juist in de eerste twee jaar is het essentieel om alle mogelijkheden te benutten om een werknemer of ex-werknemer weer aan het werk te helpen en te voorkomen dat hij de WGA instroomt. Daarom hebben wij de laatste jaren fors geïnvesteerd in verzuimbegeleiding en re-integratie. Niet voor niets is het team dat zich hiermee bezighoudt het grootste team van ons Inkomensbedrijf en krijgt elke werkgever bij ons een persoonlijk aanspreekpunt.’

De 12-jaarspropositie van De Goudse is bedoeld voor bedrijven tot zo’n dertig werknemers. Uiterlijk in juli ontvangen WGA-relaties van De Goudse een premievoorstel inclusief het flexrisico. Vanaf datzelfde moment kan het intermediair offertes uitbrengen voor het uitgebreide product.

(Bron: De Goudse)