Colibri Hypotheken profileert zich met omni-channel distributie

De nieuwe geldverstrekker Colibri Hypotheken is deze week gestart met de gefaseerde uitrol van haar propositie via 25 geselecteerde advieskantoren. Colibri Hypotheken maakt voor haar distributie gebruik van meerdere kanalen om de consument voor zich te winnen en ziet in deze omni-channelstrategie de basis van het succes. Zelf een hypotheek afsluiten kost via Colibri €495,-, inclusief diensten van een aanvraagcoach.

Combinatie online en traditioneel advies
Colibri Hypotheken richt zich aanvankelijk op starters met een hypotheekwens, die boven de NHG-grens ligt. In het vierde kwartaal van 2018 breidt de nieuwe geldverstrekker het aanbod uit voor de doelgroep doorstromers en oversluiters.

Eva Noordhoek, verantwoordelijk voor de merkstrategie: “Onze funding komt van Aegon en onze focus ligt met name op de langere rentevastperiodes. Onze meest concurrerende tarieven presenteren we op 20 en 30 jaar rentevast. Daarnaast zijn we in vergevorderd stadium voor andere fundingmandaten waarmee we ook op andere rentevastperiodes interessant kunnen zijn.”

Binnen 24 uur
Oprichter en CEO van het nieuwe hypotheeklabel Peter Verhaar – oprichter van bank Alex in de jaren negentig – claimde eerder al op Topnames dat consumenten via Colibri binnen 24 uur een hypotheek kunnen afsluiten.

Professioneel advies inwinnen
Colibri wil de consument een platform bieden waarop gekozen kan worden voor een online aanvraagproces, advies via de onafhankelijke, professionele adviseur of een combinatie van die twee vormen. De consument kan kiezen om zelf de hypotheek aan te vragen maar kan ook direct of gaandeweg het proces ervoor kiezen om professioneel advies in te winnen. Hierdoor is persoonlijke aandacht binnen handbereik en staat de adviseur in zijn kracht, aldus de hypotheekverstrekker.

Volgens Colibri is de consument van vandaag is niet altijd meer bereid om te betalen voor invoer van gegevens (overdracht van data) op basis waarvan een adviseur de klant inhoudelijk kan adviseren. Ook ziet de klant steeds minder de toegevoegde waarde van bemiddeling als hij of zij dit ook zelf kan regelen. Maar inhoudelijk advies door de professional wordt nog altijd op waarde geschat en daar zal de consument, als daar behoefte aan is, ook voor willen betalen.

Eva Noordhoek: “Op elk moment in de klantreis kan de behoefte aan inhoudelijk advies ontstaan. De consument wordt tijdens dit bewustwordingsproces ook geholpen door de online aanvraagcoach. Daar waar de behoefte is, is er ook meer tijd én aandacht voor de kwaliteit van advies. In combinatie met de moderne techniek en een gestroomlijnd proces zorgt dit voor een unieke, op maat gemaakte klantervaring.”

Bron: Colibri

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.