Centraal Beheer heeft meeste fans op social media

Centraal Beheer heeft meeste fans op social media
© Pexels

Centraal Beheer is dit jaar de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017, waarbij 69 verzekeraars zijn gemeten. Bij de banken kwam ABN AMRO als nummer één naar voren. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de zevende editie van het onderzoek naar de inzet van Social Media, op initiatief van ITDS Business Consultants.

Centraal Beheer won ook in 2013 de Social Media Insurance Monitor en stond vorig jaar op de derde plaats. Aegon klom van plaats 4 naar nummer 2 en Zilveren Kruis maakt de top 3 van dit jaar compleet. Achter ABN AMRO werd bij de banken Rabobank tweede en ING derde.

Centraal Beheer heeft van de verzekeraars de meeste fans/volgers op Facebook, LinkedIn en Instagram (in totaal 113.170). Ook in een enquête onder collega-verzekeraars werd Centraal Beheer tot de beste Social verzekeraar gekozen.

“Met always-on content versterkt Centraal Beheer via Social Media haar klantrelaties en wordt de dialoog aange­gaan, ook over actualiteiten”, meldt het onderzoeksrapport. “Het inspireert en informeert met relevante content, in beeld en op video, vaak met een knipoog. De duizenden views en shares per video laten zien dat de slogan ‘Even Apel­doorn bellen’ nog niets aan kracht heeft verloren.”

Social: belangrijkste communicatiekanaal
“Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars”, concludeert ITDS-directeur Arjen de Boer. “Zes jaar geleden, toen we met dit jaarlijks onderzoek zijn gestart, lieten de verzekeraars nog vele Social-kansen liggen. De metingen van 2017 laten zien dat de verzekeraars Social als het belangrijkste communicatiekanaal beschouwen voor de binding met de consumenten. Dit jaar komt de focus op targeting, content en organisatie, want de snelheid van de digitale ontwikkelingen en de dreiging van de disruptors blijven een uitdaging.”

Alle 69 verzekeraars waren in 2017, evenals in 2016, actief op minimaal één kanaal, blijkt uit het rapport. Facebook is nog steeds het belangrijkste Social Media kanaal voor verzekeraars. Slechts 3 van de 69 verzekeraars zijn niet actief op Facebook. In 2017 hebben verzekeraars op hun Facebook-kanaal in totaal 209.664 berichten van bezoekers ontvangen. Dat zijn gemiddeld 3.039 ontvangen berichten per verzekeraar, een groei van 5% t.o.v. 2016. De meeste berichten kwamen in de maand septem­ber binnen.

Social Media Insurance Monitor is gebaseerd op deskreserach, een jaarlijkse enquête en Social data uit Coosto. Het onderzoek is gehouden tussen januari en december 2017.

Bron: ITDS Business Consultants

www.findinet.nl/newsletter/
Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.

 

GEEN REACTIES