Alle Bpf-fondsen Syntrus Achmea onderdak

copyright Pixabay

Alle bedrijfstakpensioenfondsen die hun pensioenregeling door Syntrus Achmea lieten uitvoeren, hebben een andere uitvoerder.

Dat meldt FD Pensioen Pro. Al langere tijd was bekend dat Syntrus Achmea het pensioenbeheer wilde afstoten. Het grootste Bpf, Stipp (voor personeelsdiensten) met 1,1 mln deelnemers, gaat naar PGGM. Uitvoerder AZL neemt vier fondsen over, waarvan het Bpf voor de Levensmiddelenindustrie (met 275.000 deelnemers) de grootste is.

Centric wordt de uitvoerder van zes pensioenfondsen, zo werd afgelopen week bekend. Onder meer het Bpf voor de Meubelindustrie (101.000 deelnemers) en de Betonproductenindustrie (30.000 deelnemers) gaan naar deze partij. Twijfelgeval in dit verband is het fonds voor de Tandtechniek. Dit fonds wil zich bij voorkeur aansluiten bij PFZW. In het geval dit niet mogelijk is, wordt Centric de nieuwe uitvoerder.

Ook AGH, TKP, APG en Delta Lloyd krijgen enkele fondsen. Alleen van het Bpf voor de woningcorporaties is nog niet bekend naar welke uitvoerder het gaat. In totaal gaat het bij de ‘verhuizing’ vanuit Syntrus Achmea om 22 fondsen met in totaal 2,2 mln deelnemers.