Alle ASR-medewerkers werken vanaf vandaag thuis

Ook A.S.R. gaat in cassatie

Verzekeraar ASR heeft per direct tot nader order alle vestigingen gesloten. Vanaf vandaag werken alle collega’s vanuit huis in verband met het coronavirus.

Vorige week was al besloten om alle bedrijfsonderdelen te splitsen in A- en B-teams. Vrijdag kwamen er echter berichten over een aantal mogelijke besmettingen van medewerkers van ASR. Hoewel het niet zeker is dat het om het coronavirus gaat, heeft de verzekeraar de beslissing genomen om de panden te sluiten uit voorzorg voor alle collega’s en om de continuïteit van bedrijfsprocessen zoveel mogelijk te borgen.

ASR is naar eigen zeggen voorbereid op grootschalig en langdurig thuiswerken. Sinds het invoeren van het tijd- en plaatsonafhankelijk werken wordt hier door medewerkers al ruimschoots gebruik van gemaakt. Een test afgelopen week waarbij meer dan 90% van de medewerkers vanuit een andere locatie dan een van de ASR-vestigingen in heeft gelogd was succesvol.

Bron: ASR