Algemeen directeur Bas de Groot gaat Kifid verlaten

1 juni 2017
De heer mr. S. (Bas) de Groot zal per 1 juli a.s. afscheid nemen als algemeen directeur van Kifid. In de nieuwe organisatiestructuur is de fulltime voorzitter Geschillencommissie, mr. E. (Eveline) Ruinaard, tevens belast met de leiding van het instituut. Zij heeft in de afgelopen periode reeds zijn werkzaamheden overgenomen. Nu de nieuwe organisatiestructuur staat, neemt De Groot, conform zijn eigen wens, afscheid van Kifid.

Bas de Groot heeft in de ruim acht jaar bij Kifid veel veranderingen meegemaakt en met grote betrokkenheid en inzet sturing gegeven aan de organisatie. Hij heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de professionalisering van de organisatie en het realiseren van een klantvriendelijke klachtbehandeling”, zegt mr. R.J.J.M. (Ralph) Pans, bestuursvoorzitter van Kifid.

Bas de Groot: “Ik ben kort na het ontstaan van Kifid gestart in een periode waarin ook de kredietcrisis om zich heen sloeg. Kifid had het in de beginjaren niet altijd even makkelijk, maar staat inmiddels als een huis, getuige ook de uitkomsten van de recente evaluatie. Ik ben er trots op dat ik daar, met vele anderen, aan heb meegewerkt en ik kijk dan ook met veel plezier terug op de afgelopen jaren. Er staat nu een mooi instituut met een duidelijke visie op klachtbehandeling, zeer betrokken medewerkers en een hoog niveau van klachtbehandeling. De toekomst van Kifid zie ik dan ook met vertrouwen tegemoet.”