Acture heeft nu alle aandelen van VGZ Assuradeuren

Acture doet opnieuw Duitse overname

VSZ Assuradeuren, aanbieder van verzekeringen voor werkgevers op het gebied van sociale zekerheid, is nu volledig eigendom van de Acture Groep. De Acture Groep, aanbieder van soortgelijke verzekeringsproducten, was tot voor kort een van de drie aandeelhouders. De aandelen van medeoprichters Meijers Assurantiën BV en Edreob Holding BV zijn volledig overgedragen aan de Acture Groep.

Maudie Derks, CEO van de Acture Groep, wil de komende tijd VSZ verder laten groeien. Recent is Paul Nieland gestart als Algemeen Directeur van VSZ. ‘Samen met Paul wil ik graag verder werken aan de uitbouw van de activiteiten. Hierbij moet worden gedacht aan zowel verzekeringsoplossingen als focus op uitvoering en begeleiding van werknemers tot aan herstel. We denken dat dit appelleert aan de behoefte van de werkgever, die door de wetgever verantwoordelijk wordt gehouden voor het welzijn van zijn medewerkers.’, meent Derks.

VSZ (Verzekeren Sociale Zekerheid) is opgericht in 2013. Klanten van VSZ zijn assurantieadviseurs met sociale zekerheid als aandachtsgebied. VSZ en de aangesloten adviseurs willen werkgevers uitdagen verantwoordelijkheid te nemen in het organiseren van sociale zekerheid binnen hun onderneming.

Acture is sinds eind 2008 actief op de markt voor private uitvoering van de Ziektewet in de uitzendsector. Daarnaast voert het op deze basis voor werkgevers de WGA uit. In 2011 werd de dienstverlening uitgebreid naar andere sectoren. Sinds 2017 worden die bediend via zusterorganisatie ActivaSZ, en focust Acture zelf volledig op de uitzendbranche. Met ruim 80.000 dossiers per jaar is het bedrijf naar eigen zeggen de grootste private uitvoerder van sociale zekerheid in Nederland.

Bronnen: Acture, VGZ