Achmea scoort hoger op klantbelang

copyright Pixabay

De AFM geeft Achmea een rapportcijfer van 4,0 (op een schaal van 5) voor de mate waarin het bedrijf het klantbelang centraal stelt.

Dat blijkt uit het vandaag verschenen ‘Klantbelang Dashboard 2015-2016’ van de AFM. Achmea scoort hiermee voor het eerst boven het gemiddelde van de financiële sector, dat dit jaar uitkomt op 3,8. In 2015 behaalden zowel Achmea als de financiële sector een score van 3,4. Achmea scoort dit jaar bovengemiddeld op de onderdelen claimafhandeling, hypotheken en spaarbeleid.

Ambitie
De goede waardering voor Achmea is onder andere toe te schrijven aan verzekeraars als Centraal Beheer, Interpolis en Zilveren Kruis. Henk Timmer, lid Raad van Bestuur van Achmea en verantwoordelijk voor het programma ‘Klantbelang Centraal’ stelt dat hiermee de ambitie om het beter te doen dan het gemiddelde in de markt, is waargemaakt. ‘Het is nu zaak om dat weer verder uit te bouwen. De waarderingscijfers van de AFM geven ons goede handvatten voor verdere optimalisering van onze bedrijfsvoering. Als coöperatieve verzekeraar zijn we het aan onze klanten verplicht om hiermee onverminderd door te gaan.’

Bron: Achmea

GEEN REACTIES