Transavia non-communicabel

Momenteel kampt de hele luchtvaart, de Horeca, de ziekenzorg en zelfs de haven van Rotterdam met personeelstekorten die eerder niet zijn voorgekomen.

Abominabele communicatie
Dat dit ook kan leiden tot problemen in de communicatie, dat is te billijken.
Maar een minimaal niveau op dit punt moet toch wel haalbaar zijn.

Maar niet bij Transavia dus.Iemand vliegt al 20 jaren uitsluitend met Transavia en boekt voor zichzelf en voor zijn kinderen, kleinkinderen en aanhang jaarlijks zeker 15 tickets retour Alicante. Hoogste tijd voor een priority treatment zou je denken.

24 mei 2022
Op die dag boekt hij op de website van Transavia.com een ticket voor twee personen voor de periode 4 juni t/m 2 juli 2022 en nadat hij Euro 768,04 had voldaan, ontvangt hij van Transavia een boekingsbevestiging  met nummer H7L5MS.

De vorige keer dat hij vloog, nam hij zijn teckel voor het eerst mee. Transavia heeft bij de boeking van de vlucht indertijd gemeld dat er door Transavia een goede en geschikte stoel zou worden gezocht in de cabine.
Maar dat was volstrekt niet waar. Hij werd geplaatst op een stoel waarop hij met mijn benen wijd moest zitten (rij 26 of zo).
En dan verwacht Transavia dat je ook nog een hond onder de stoel van de voorburen zult zetten. Waar je dan je voeten moet laten, laat zich raden.

Dus deze keer meteen een betere stoel geboekt op rij 3.

Zijn vrouw maakt hem er op attent dat hij verzuimd had om hun huisdier op de vlucht in te boeken. Gelukkig is dat geen probleem bij Transavia, want je kunt altijd later nog koffers of vreemde bagage of huisdieren bijboeken op een reeds geboekte vlucht.

25 mei 2022
Het lukte hem echter niet om het huisdier bij te boeken.
Zodra hij dat deed, kreeg hij de mededeling dat er geen ruimte meer is voor huisdieren in de cabine.

Helaas, er is geen ruimte meer beschikbaar om de door jou geselecteerde bijzondere bagage en/of huisdieren mee te nemen
In het ruim boeken lukt ook niet.
Dus dan maar bellen met Transavia!
Wellicht kunnen zij hem helpen om de boeking te wijzigen…..moet hij een andere datum kiezen!
Niet duidelijk is of beide data niet beschikbaar zijn voor huisdieren in de cabine of zit het probleem alleen in de heen of de terugvlucht?

Geen contact
Na het beantwoorden van een reeks ondoelmatige vragen en verwijzing naar de website waarop hij de meeste antwoorden zou moeten kunnen vinden op zijn vragen, moest hij maar gaan wachten met zijn mobieltje in de hand. Het Call-centre is open tot22.00 uur
Dus als je dan al een half uur in de wacht staat, wordt de verbinding stipt om 22.00 uur verbroken. Het lijkt de belastingdienst wel of nog erger.

Als je de huisarts belt, dan krijg je de mededeling dat de assistente in gesprek is en over drie kwartier zal terugbellen.  Maar bij Transavia laten ze je wachten tot je een ons weegt, zonder zelfs een indicatie te verstrekken over de resterende wachttijd. Over amateur-service gesproken! Wat een bende.
Na een uur wachten heeft onze passagier de haak er maar op gegooid.

Zijn vrouw heeft toen zelf een poging gedaan om op dezelfde vlucht te boeken voor 1 persoon met huisdier.
Dat bleek geen probleem voor € 442,= (ZEWH3N) en vervolgens heeft hij snel ook een ticket geboekt voor € 356,02 (F7PLTS). De andere boeking moest dan maar worden geannuleerd.

Weer gebeld met Transavia, maar geen contact kunnen leggen om de andere boeking te annuleren.
Dus heeft hij op de website gezocht naar de mogelijkheid tot annuleren van een boeking.
Die vond hij en dus de eerst geboekte ticket geannuleerd zodat Transavia die weer kan verkopen. Lege stoelen leveren immers niks op.

Communiceren per telefoon lukte niet. Alternatief is om de vraag via de WhatsApp Chat voor te leggen. Zoals te doen gebruikelijk, kwam er geen reactie.

Vervolgens heeft hij per Chat uitgelegd waarom hij verzoekt om terugbetaling van
€ 768,04
.
Telefonische contacten leidden tot niets. Meerdere keren via de Chat gemeld dat er een probleem is, zonder resultaat.

Zond Emails aan:
booking@e-transavia.com 
service@e-transavia.com
contactnl@transavia.com
En zo waar een reactie ontvangen van een automaat die mij deze mededeling zond : “Je bericht is geregistreerd onder referentienummer  ICORR-1171224. Je kunt dit referentienummer gebruiken als je contact opneemt met Transavia.” aldus de robot.
Maar wie op Transavia wacht, die wacht het langst.

04-06-2022
Wij vertrekken vanaf Eindhoven Airport. Worden verzocht om 3 uren tevoren in te checken ivm de drukte van de pinkstervakantie. Dat doen wij.
Niet zo handig met een hond aan de lijn, want daarna moet die nog 3 uren in het vliegtuig zitten incl. bagage-afhandeling. Op de eerder door mij gereserveerde stoelen zie ik dat er andere mensen zitten. Dus het annuleren is gelukt.
In het vliegtuig krijgen wij te horen dat er een uur vertraging is ivm drukte in het luchtruim van Europa.
Kan gebeuren.
Tijdens de vlucht krijgen wij te horen dat niet alle bagage is ingeladen.
Klaarblijkelijk was het extra uur van de vertraging onvoldoende om alle bagage in te laden.

100 koffers
En dan sta je op Alicante bij de bagageband.
Er verschijnen af en toe een paar koffers op de band.

Een uur wachten op meer koffers
Meer dan 100 klanten van Transavia staan een uur nodeloos te wachten op hun koffer.
Niemand die ons komt vertellen dat alle andere koffers zijn achtergebleven in Eindhoven.
Dus naar een beveiliger gestapt en die maakt duidelijk dat men naar een servicebalie moet gaan. Dat doen wij. Helaas werkt die niet voor Transavia.

Andere balie. Daar zitten  twee TWEE! mensen te wachten tot wij vanzelf op het idee komen om vermissing van koffers te melden.
Deze twee mensen komen niet op het idee om formulieren uit te reiken aan iedereen, dus moeten wij op onze beurt wachten. Pennen zijn ook niet voorradig als wij zelf formulieren
vragen en onderling uitreiken.
De bemanning van de andere balie wacht rustig af tot wij weg zijn. Hij helpt zijn collega’s niet en verkiest het om niks te doen.

Twee uren later hebben zij de vermissing kunnen laten registreren.
Zij waren om 13.30 op Eindhoven. De landing met vertraging was om 20.00 uur. Zij konden om 22.30 op zoek gaan naar hun auto en waren om 23.30 in eindelijk thuis.

Busje komt zo
Twee dagen later komt er een busje met de vermiste koffer naar Altea.
Hij gaat naar een fout adres waar mensen geen koffer missen. Gelukkig herkennen zij de naam van de eigenaar en bellen hem voor de koffer daar wordt achtergelaten.
Blijkt dat het de koffer is van een andere passagier.

De volgende dag staat de juiste koffer tot verbazing van de eigenaren op het terras. Nog steeds snapt hij niet hoe die daar gekomen is, want de toegangshekken waren gesloten.

Intussen krijgen zij van Transavia regelmatig emails met de vraag of zij tevreden zijn
met de dienstverlening van Transavia.
Zij vullen het document maar niet in, want dat heeft toch geen zin, zo blijkt.

NEE, ZIJ ZIJN NIET TEVREDEN MET DE SERVICE VAN TRANSAVIA.
Op 23 juni 2022 is gemeld dat het geld terug is ontvangen.

Het is betreurenswaardig dat Transavia een maand lang niet bij machte bleek om haar cliënten adequaat te woord te staan.



Het is duidelijk: Transavia maakt er een zooitje van.

22 juni 2022
Onze redactie heeft contact gezocht met de woordvoerder van Transavia. Wij wachten nu even af wat deze ons te melden heeft.

23 juni 2022: een maand later!
De woordvoerder heeft zich inmiddels gemeld en zegde toe dat kosten van de geannuleerde reis zouden worden gerestitueerd. Zij maakte excuses voor het ongemak dat veroorzaakt was door falen van de website. Zij maakte excuses voor het ongemak dat veroorzaakt was door uit uitblijven van reacties op contactverzoeken aan Transavia.

Marcel De Nooijer, CEO van Transavia is verzocht om zelf te reageren, maar van hem wordt niets vernomen. Zo gaat dat tegenwoordig bij grote bedrijven : CEO’s horen niets, weten van niets en houden zich voor den domme.
Schandelijk!!
Incompetentie ten top
Dat is niet alleen slecht voor de klanten, maar ook voor de aandeelhouders. Dit bedrijf is ten dode opgeschreven als dit zo blijft!

 

 

GEEN REACTIES