Zo speelt Huis & Hypotheek in op veranderd klantgedrag

Directeur marketing Mark de Rijke: рMultichannel-gedrag is ook binnen de financiële branche gemeengoed geworden.с

Zoals wij eerder meldden kijkt Huis & Hypotheek via de vernieuwde dienstverlening SeeF waar consumenten de mogelijkheid hebben om te besparen op de tarieven voor energie, TV, internet en telefonie.

Findinet vroeg Mark de Rijke, directeur marketing van Huis & Hypotheek, hoe zijn bedrijf inspeelt op het veranderende consumentengedrag en de veranderde advieswereld.

Waar komt het idee vandaan om in feite de stap te maken van hypotheekadviseur naar woonkostenregisseur, van jullie of uit de klantvraag?

Wij zien een enorme behoefte aan financieel advies en begeleiding bij de consument. Daarnaast is besparen op de maandlasten op dit moment een belangrijk onderwerp voor veel consumenten. Met SeeF geven we aan beide behoeftes invulling.

Hoe zien jullie de toekomst van de hypotheekadviseur afgezet tegen de visie van sommigen dat het advies steeds meer een multichannelproduct wordt. Is SeeF een antwoord op multichannel?

SeeF is de volledige dienstverlening van de Huis & Hypotheek-adviseur. Uit onderzoek is gebleken dat multichannel-gedrag ook binnen de financiële branche gemeengoed is geworden. Zowel in de oriëntatiefase als tijdens het gehele koopproces gebruiken consumenten twee of meer kanalen.

Ze zullen zich bijvoorbeeld via internet oriënteren, maar bij een Huis & Hypotheek-vestiging naar binnen stappen om zich te laten adviseren en duidelijkheid te krijgen over hun financiële producten. Wij willen op dat veranderde consumentengedrag inspelen.

SeeF zou een mooie oplossing zijn voor het kostenvraagstuk, de kosten voor financieel advies vallen (deels) weg bij de besparingen. Kan SeeF op die manier ook worden ingezet om de kosten van een adviesabonnement te compenseren?

Ja, de kosten voor SeeF kunnen gecompenseerd worden door de besparingen die een consument kan behalen. Een gezin kan met SeeF voor € 23,95 gemiddeld per jaar zo’n € 460,- besparen op de premies voor het verzekeringspakket en € 360,- op de kosten voor energie, internet, TV en bellen. Als je dit wegzet tegen de kosten is de netto besparing meer dan € 530,-.

Daarnaast hoeft een klant zich geen zorgen te maken, omdat onze adviseurs altijd duidelijkheid scheppen in de financiële situatie en doorlopend de hypotheek en verzekeringen controleert. Hierdoor heeft de adviseur altijd de meest actuele situatie van de klant inzichtelijk. Dit kan zich weer vertalen in een korter adviestraject dat goedkoper uitvalt.