VIVAT wint internationale prijzen voor samenwerking met start-ups

Verzekeraar VIVAT ontvangt vandaag twee internationale prijzen voor haar samenwerking met start-ups. De verzekeraar valt in de prijzen als Open Innovation Challenger en als Open Innovation Fast Mover. Organisator is het Startup Europe Partnership (SEP), dat in opdracht van de toenmalige vicepresident van de Europese Commissie, Neelie Kroes, is opgericht. De awards worden vanmiddag in Brussel uitgereikt aan Ron van Oijen, CEO van VIVAT.

Ideeën delen
SEP heeft als doel om de beste start-ups te verbinden aan de beste corporates zodat start-ups snel kunnen doorgroeien naar scale-ups (grotere organisaties). Zij organiseert jaarlijks een ‘Europe’s Corporate Startup Stars’, waarin VIVAT nu prijswinnend is. Andere winnaars zijn onder meer Google, BMW, KLM en de BBC.

De eerste award voor VIVAT is de zogeheten Open Innovation Challenger; die prijs wordt gewonnen door bedrijven die uitblinken in het delen van ideeën en de uitwerking daarvan met derde partijen. Dit om sneller sterke producten en ervaringen aan klanten te kunnen bieden. Daarnaast heeft VIVAT de Open Innovation Fast Movers Award gewonnen; voor bedrijven die zich in zeer korte tijd ontwikkeld hebben binnen Open Innovation. Europe’s Corporate Startup Stars Award is een initiatief van adviesbureau Mind the Bridge en innovatiestichting Nesta, onder het Startup Europe Partnership Initiative van de Europese Commissie.

‘Onafhankelijke erkenning’
Ron van Oijen, CEO van VIVAT: “Wij zijn bijzonder trots op deze prijzen. Dit is het professionele, onafhankelijke bewijs dat VIVAT grote stappen maakt in haar ambitie om een van de meest innovatieve verzekeraars van Nederland te worden. Hier hebben alle medewerkers hard voor gewerkt. Deze awards motiveren ons om verder én versneld door te gaan met onze ontwikkelingen op het gebied van start-ups. Onze dank gaat uit naar de mensen achter de start-ups omdat zij energie en tijd in de samenwerking met een traditionele verzekeraar steken.”

Bron: VIVAT, SEP

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.