Rabobank en Hypotheekshop starten opleiding adviseur duurzaam wonen

© Pixabay

Rabobank en De Hypotheekshop starten vandaag samen de opleiding ‘Erkend adviseur duurzaam wonen’ voor hypotheekadviseurs en makelaars. De opleiding vergroot de kennis over verduurzaming van woningen en maakt hen een ‘nog professionelere gesprekspartner’ voor hypotheekklanten. De opleiding staat open voor alle intermediairs en geldverstrekkers.

Eigenaren die hun woning willen verduurzamen lopen tegen allerlei hobbels aan: door kennisgebrek en onduidelijkheid over regelgeving en subsidies weten ze vaak niet waar te beginnen. Uit onderzoek van IG&H vorig jaar bleek dat geldverstrekkers zich nog te vaak afwachtend opstellen, terwijl de klant juist maatwerk wil.

Hierin komt langzaam verandering met de introductie van duurzame hypotheken, ondersteuning van de NVHP voor adviseurs om duurzaamheid ter sprake te brengen in het adviesgesprek, en nu dus deze opleiding.

Met de opleiding doen adviseurs en makelaars brede kennis op: van klimaatakkoord tot financieringsoplossingen, en van de BENG-normen tot mogelijke verduurzamingsmaatregelen. Na succesvolle afronding van de opleiding mogen deelnemers de titel ‘Erkend adviseur duurzaam wonen’ voeren. Een succesvolle afronding levert drie PE punten voor het SEH PE-programma.

De opleiding ‘Erkend adviseur duurzaam wonen’ is het eerste wapenfeit van de samenwerking tussen Rabobank en De Hypotheekshop. Bedoeling is dat er meer volgen.

Bron: Hypotheekshop