Oprichter Findinet Jan Aikens overleden

Een treurig bericht: journalist en oprichter van Findinet is overleden. Zoals de vaste bezoekers van Findinet weten, ging het al geruime tijd niet goed met de gezondheid van Jan Aikens. Vanochtend heeft hij zijn laatste momenten doorgebracht met zijn gezin.

Genoodzaakt om te stoppen met zijn journalistieke werk voor de branche alsmede Findinet heeft hij lang gezocht naar een oplossing die de continuïteit van Findinet kan waarborgen.

Jan en ik kennen elkaar al decennia en wij konden het altijd goed met elkaar vinden. Zodoende klopte hij bij mij aan in de hoop via mijn netwerk een goede partij te vinden die met vergelijkbare passie Findinet nóg groter en beter kan maken.

Tijdens onze communicatie hierover heb ik hem aangeboden deze taak van hem over te nemen. “Dat had ik nooit verwacht!” Was zijn reactie.

De afgelopen weken heeft hij mij meerdere malen gezegd hoe blij hij was met deze oplossing: “Het doet me erg goed en geeft mij veel rust dat Findinet nu in goede handen is.”

Jan vroeg mij om via deze weg een aantal partijen te bedanken: “Allereerst mijn gezin dat mij altijd heeft gesteund bij de ontwikkeling van Findinet. Uiteraard ook de lezers, adverteerders en Partners van Findinet voor hun support en vertrouwen in mij en in Findinet. Ik ben erg blij dat Hans de zakelijke kant van Findinet voor zijn rekening zal nemen. Dan komt het ook vast goed met de journalistieke kant van Findinet.”
Voor Findinet heb ik een nieuw businessplan bedacht en ik heb die plannen voorgelegd aan Jan. Jan kon zich volledig vinden in deze voorstellen en zodra deze uitvoerbaar zijn zal ik de trouwe lezers van Findinet daarover informeren.

Findinet staat garant voor onafhankelijke en kritische journalistiek en het is mijn intentie om de juiste schrijvers te vinden die het werk van Jan kunnen voortzetten.

Condoleance-berichten kunt u zenden aan: info@findinet.nl

Ik zal de ontvangen berichten laten bundelen en op een gepast moment bij de familie aanbieden.

Hans van Ommen