Nuttig & Actueel: Trends en Ontwikkelingen

Als financieel adviseur speel je een belangrijke rol in onze samenleving. Aldus Fred de Jong, onderzoeker en adviseur van financiële instellingen. Tijdens de Nuttig & Actueel ‘Trends en ontwikkelingen’ op 13 maart en op 22 maart laat hij zien hoe de adviseur invulling kan geven aan die rol. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en waar moeten we de komende tijd mee aan de slag?

Over de spreker: Fred de Jong
Fred de Jong werkt al sinds 2000 in de financieel adviesmarkt, sinds 2010 als zelfstandig, onafhankelijk onderzoeker en consultant. Hij publiceerde meerdere boeken over (de toekomst van) het intermediair. Fred: “Dit is het moment om je business model weer eens helemaal onder de loep te nemen en te zorgen dat je de komende vijf jaar ook relevant blijft. Toekomstbestendig bent.” Fred is een voorstander van het volgen van platforms, congressen bezoeken en sparren met collega’s. “Dat houdt je scherp en fris.” Een korte kennissessie zoals deze Nuttig & Actueel is dan ook koren op zijn molen.

Trends en ontwikkelingen in de financieel adviesmarkt
“Ik merk dat veel financieel adviseurs worstelen met de visie op de toekomst en niet goed weten hoe ze de ontwikkelingen moeten vertalen naar hun eigen bedrijf,” vertelt Fred. “In deze Nuttig & Actueel-sessie neem ik de financieel adviseur mee in de veranderingen. En ik laat zien hoe een bedreiging een kans wordt. Als je meebeweegt. Dat kan te maken hebben met wetgeving, beleid van aanbieders, consumentengedrag of digitalisering. Tijdens deze interactieve Nuttig & Actueel pikken we de meest interessante eruit. ”

Aan de orde komen onder andere:
– De nieuwste eisen vanuit Europa
– Een aantal cases van digitale innovatie bij financieel advies
– Wat betekent de overname golf in de markt voor jou als adviseur