Independer volledig in handen van Achmea

Ruim vier jaar nadat Achmea een meerderheidsbelang van 78% in Independer heeft genomen, gaat het resterende aandelenbelang van oprichters en medewerkers over.

De overdracht van het resterende belang was reeds in 2011 afgesproken tussen de minderheidsaandeelhouders en Achmea. De aandelenoverdracht leidt niet tot wijzigingen in de zelfstandige positie van Independer, directie of Raad van Commissarissen.

Aan de positie van Independer verandert volgens de vergelijkingssite zelf niets. Independer is en blijft een zelfstandig bedrijf met een eigen Raad van Commissarissen onder voorzitterschap van Fons van Westerloo. Ook blijft de Raad van Toezicht die toeziet op de onafhankelijke bedrijfsvoering van Independer gehandhaafd. Zowel oprichters als directie en medewerkers zijn al jarenlang gecommitteerd aan het verbeteren van de financiële wereld voor de consument. Dat verandert niet. De oprichters (Diederik de Groot en Edmond Hilhorst) zijn sinds 1 juli 2014 commissaris en zullen die rol blijven vervullen. Ook de huidige directie blijft ongewijzigd.

(Bron: independer)