GoedIdee: ook geen venstertarieven bij ORV

Wat bij hypotheken niet meer mag zou ook bij ORV niet moeten voorkomen, vindt Indra Frishert.

De commercieel directeur van Dazure (GoedIdee) “kent geen enkele verzekeraar die de premie ook gegarandeerd verlaagt voor de bestaande klant, op het moment dat de premie wordt verlaagd voor nieuwe klanten. Wij vinden dat dit eigenlijk wel zou moeten. Want bij andere verzekeraars wordt de klant eigenlijk gestraft voor zijn loyaliteit, als een lagere premie alleen maar aan een nieuwe klant wordt aangeboden. En wanneer een bestaande klant aan de bel trekt moet hij weer aantonen nog steeds (voldoende) gezond te zijn. Terwijl bovendien de kans groot is, dat hij zijn in de oude polis opgebouwde waarde kwijt raakt.”

GoedIdee heeft dit jaar voor de derde keer haar risicopremies verlaagd en geheel in stijl met haar opvattingen geldt dat dus ook voor de bestaande klanten.

De gemiddelde premieverlaging over de hele portefeuille is 9% (mannen 10%, vrouwen 6%). Klanten van het eerste uur krijgen soms een premieverlaging van meer dan 20%. Dit keer is namelijk de premieverlaging direct doorgevoerd in de premie die wordt geïncasseerd. Voorheen werd de risicopremieverlaging gespaard in het premiedepot. Indra Frishert: “Maar op verzoek van onze klanten verrekenen we alle verlagingen, ook voor de toekomst, direct in de premie die wij incasseren. Hier ligt dus een mooie rol voor de adviseur. Vergelijken op prijs kan de consument inmiddels heel goed zelf. Maar vergelijken op kwaliteit, voorwaarden én prijs kan de adviseur nog steeds beter.”

GoedIdee geeft dit jaar met deze premieverlaging al met al, over de gehele portefeuille ongevraagd € 200.000 korting aan de bestaande klant.