Delta Lloyd vindt bod NN te laag en opportunistisch

copyright Pixabay

Delta Lloyd wijst het bod dat NN Group woensdag deed, af. Volgens de directie en de commissarissen levert het bod geen extra waarde voor aandeelhouders en stakeholders.

De leiding van Delta Lloyd vindt het bod van €5,30 per aandeel (totale waarde €2,4 mrd) te laag. ‘Het bod reflecteert slechts 0,64 maal de boekwaarde per eind juni. Daarnaast is de overnamepremie van 29% onder de marktnorm, in relatie tot vergelijkbare transacties.’

Verder vinden directie en RvC van de verzekeraar de timing van het bod ‘opportunistisch’. ‘Delta Lloyd heeft hard gewerkt aan de kapitaalpositie en de strategie. Het voorstel om controle over de verzekeraar te krijgen is qua timing opportunistisch omdat aandeelhouders, klanten en werknemers nog niet volledig hebben geprofiteerd van de genomen maatregelen.’

Delta Lloyd geeft verder aan niet afwijzend te staan tegenover verdere consolidatie van de Nederlandse verzekeringsmarkt en daar zelf ook onderdeel van wil zijn. ‘Consolidatie levert kosten- en financieringssynergiën op en vermijdt dubbele investeringen en projectuitgaven.’ Maar een combinatie met NN Group levert wat dit betreft onvoldoende op, aldus Delta Lloyd.

Bron: Delta Lloyd