Delta Lloyd stimuleert mobiel schademelden

Met een QR-code op de Groene Kaart van Delta Lloyd kunnen verzekerden automatisch de website mobielschademelden.nl openen.

Hiermee wil Delta Lloyd het voor klanten zo makkelijk mogelijk maken om schade te melden.

Mobielschademelden.nl is een initiatief van het Verbond van Verzekeraars. Verzekerden die hoiervan gebruik maken hoeven geen formulieren meer in te vullen en op te sturen. En de afhandeling gebeurt direct met de verzekeraar. De adviseur ontvangt dan van Delta Lloyd een kopie van de schademelding. Door de QR-code op de Groene Kaart hoeven klanten niet meer te zoeken en komen ze direct op de juiste website om digitaal hun schade te melden.

“De Groene Kaart is vooral in het buitenland van belang om aan te tonen dat je verzekerd bent.

Maar het is ook handig om de kaart in Nederland bij de hand te hebben als je schade hebt. Op de Groene Kaart staat wat je moet doen bij een schade en of er bijzondere regelingen gelden. En natuurlijk staan het polisnummer en de verzekeraar vermeld op de kaart, allemaal nuttige informatie bij een schade. De QR-code maakt het nog makkelijker om de schade direct digitaal te melden”, aldus Harry van der Zwan, directeur Marketing en Verkoop bij Delta Lloyd.