CZ is tweede verzekeraar die stopt met Keurmerk

Zorgverzekeraar CZ is gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. CZ vindt dat het monitoren van klantgerichtheid geïntensiveerd is door toezichthouders en stelt dat het de klantgerichtheid zelf intensief monitort. Dit meldt de Stichting toetsing verzekeraars op de eigen site. De Stv betreurt het besluit.

CZ is niet de eerste partij die opstapt. Sinds 1 januari neemt ASR ook geen deel meer aan het Keurmerk. De motivatie om te stoppen was deels dezelfde: ASR zegt de klantbeleving zelf continu te toetsen via eigen klantonderzoek.

Bijdragen aan vertrouwen consument
Met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren tonen verzekeraars en gevolmachtigden aan dat zij klantgericht werken op uiteenlopende onderwerpen. Doel van deze zelfregulering is bij te dragen aan een duurzaam vertrouwen van de consument in de verzekeringssector. De stichting toetst regelmatig de ruim 30 keurmerkhouders.

Marco Loos nieuw bestuurslid
Per 1 juli is Marco Loos benoemd tot bestuurslid van de Stv. Hij neemt het bestuurslidmaatschap over van Willem van Boom die zeven jaar in het bestuur heeft gezeten. Loos is hoogleraar privaatrecht aan de Universiteit van Amsterdam. ‘Marco neemt zeer veel kennis mee over onder meer het consumentenrecht. Dat maakt hem tot een waardevolle aanvulling voor ons bestuur’, aldus Elly Blanksma, voorzitter van Stv.

Bron: Stv