Aon Hewitt verkoopt onderdeel voor $4,8 mrd

Aon Hewitt heeft het onderdeel Benefits Administration en HR Business process outsourcing (BPO) Platform verkocht voor $ 4,8 mrd aan investeringsmaatschappij Blackstone Group.

De geruchten over de verkoop van deze divisie, die verantwoordelijk is voor HR- en pensioendiensten, gingen al rond in de markt sinds december. Vorige maand leek een deal met een andere investeringsmaatschappij Clayton Dubilier & Rice dichtbij, maar Aon heeft nu toch gekozen voor Blackstone.

Het verkochte onderdeel haalde afgelopen jaar een omzet van $2,3 mrd, heeft nu 22.000 werknemers en 1.200, vooral grote, ondernemingen als klant. De divisie zal onder Blackstone als ‘stand alone’ onderneming verder opereren onder leiding van de wereldwijde commerciële directeur van de Hewitt, Chris Michalak. Aon Hewitt is ook in Nederland actief met employee benefits- en pensioendiensten en haalt regelmatig het nieuws met berichten over de Nederlandse pensioensector.

Jaarcijfers
Aon maakte tegelijk met de verkoop de jaarcijfers bekend. Inclusief de cijfers van de Hewitt-divisie nam de omzet 2% af naar $11,6 mrd. De omzet van de risk solution-activiteiten, Aon’s belangrijkste divisie, steeg met 1% naar $7,5 mrd. De nettowinst nam 1% toe tot $1,4 mrd.

Bron: Aon