Website oplichting door modebedrijf MONSARE fashion

Onze redactie werd geattendeerd op de frauduleuze wijze waarop Modebedrijf Monsare geld weet te genereren.
Van verdienen is geen sprake, want deze firma bedient zich van de navolgende methode:

1) op de website worden producten aangeboden met aantrekkelijke oplossingen of voorstellen

2) zij die een bestelling moeten plaatsen, moeten vooraf betalen via de dubieuze organisatie van STRIPE. STRIPE is een dubieuze organisatie die de Chinese Ali-Express
faciliteert om op een anonieme wijze geld te incasseren voor websites die niet deugen.
In feite faciliteert STRIPE dus een criminele organisatie. Dat zou verboden moeten worden.
Hoe is het mogelijk dat STRIPE in Nederland is toegelaten als bancaire instelling?
Waarom waarschuwen de Nederlandse banken als RABO, ABNAMRO, ING niet voor het betalen via deze instelling ?

3) Na ontvangst blijkt dat de zaken aantoonbaar niet bevallen en dan blijkt dat er geen protocol is voor het retourneren van zaken.

4) desgevraagd wordt gemeld dat dit protocol uitsluitend worden aangeleverd mits er een foto wordt toegezonden van de zaken die men wenst te retourneren:
Beste klant,

Ik zou graag een foto van het pakket en het product willen ontvangen, zodat wij kunnen beoordelen of de retourzending in aanmerking komt. Daarnaast kunnen we jou dan ook verzekeren dat het aankoopbedrag teruggestort wordt op je rekening, zelf als je product tijdens de retourzending beschadigd raakt.

Zodra wij de foto hebben ontvangen en goedgekeurd, ontvang je van ons verdere instructies.

Ik zie jouw mailtje graag tegemoet!

Met vriendelijke groet,

Stephanie

Stephanie heeft onvoldoende schoolopleiding genoten om een bericht te kunnen opstellen in adequaat Nederlands! Leest u dit bericht nog maar eens zorgvuldig en u zult het met ons eens zijn.

Wat wil Stephanie : een foto van het pakket zoals het retour gezonden wordt ?
Of van de spullen die zich in het pakket bevinden?
Wie kan het ons vertellen?

Dus wordt Stephanie allereerst een foto toegezonden van de te retourneren zaken. Deels nog in de originele verpakking.
A) De foto met het verzoek om een protocol voor het retourneren van de bestelde zaken is aan Stephanie ogenblikkelijke toegezonden, maar op 27 januari is nog steeds geen retourprocotol ontvangen.

FOTO VAN HET PAKKET
B) Dus alsnog een foto toegezonden van het pakket zoals dat zal worden teruggezonden.
Wellicht dat Stephanie dat toch ook nog nog wil ontvangen.
Op 2-2-2024 nog steeds geen retourprotocol mogen ontvangen.
Wat is het probleem ? In deze digitale tijden kan het toch geen probleem zijn prompt te reageren op deze (ongebruikelijke) informatie-wensen?
Maar Monsare hult zich in stilzwijgen.
Wij zonden de link naar deze publicatie toe aan Monsare, zodat zij in de gelegenheid zijn te reageren.
Hun reactie:

Beste Hans van Ommen,

Wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen en geregistreerd onder het nummer #740811435. Wij streven er naar om uw e-mail binnen 1-3 werkdagen af te handelen. Let op! U kunt niet op deze e-mail reageren in het geval u extra informatie wilt toevoegen.

Met vriendelijke groet,

Team Monsare

WAARSCHUWING
Wij wagen te betwijfelen of Monsare eigenlijk wel bestaat.
Op de website niets te vinden over een vestigingsadres.
Dus wees gewaarschuwd : dit is vermoedelijk een oplichtersbedrijf dat heel slim gebruik maakt van de consumenten die daar iets bestellen dat zij niet kunnen gebruiken.

Wij wensen alle consumenten sterkte en vragen hen ons te informeren als zij wel een positieve ervaring hebben met deze firma.
Wij zochten op internet even naar de beoordeling van Monsare.
Zie link : https://nl.trustpilot.com/review/original-fashion.nl 
Die loog er ook niet om:
Een waardeloze tent dus.

Bericht van iemand uit Oisterwijk :
Ja, precies, dat is mij overkomen.
Je krijgt gewoon geen contact met die lui en ze reageren inadequaat.
Houden je aan het lijntje.
Wie volgt ? Zie de lange, lange lijst met negatieve ervaringen op Trustpilot.
Hopeloos geval die Monsare!

GEEN REACTIES