‘Onafhankelijk financieel adviseur heeft meer kansen dan ooit’

Scildon boekt negatief resultaat over 2021, ondanks stijgende premieomzet

“Nooit eerder waren er zoveel kansen voor de onafhankelijk financieel adviseur. In een complexer wordende samenleving krijgen consumenten op steeds meer gebieden een grotere eigen verantwoordelijkheid om hun financiële zekerheid voor de toekomst te regelen. Daarbij zien wij dat de maatschappelijke waardering voor onafhankelijk advies groeit. Ook vanuit Europese wet- en regelgeving.”

Dit zegt Michel van Dam, commercieel directeur van Scildon. Het is voor Scildon aanleiding het congres ‘Ondernemen met passie’ te organiseren op 8 februari in Laren.

Op het congres wordt een aantal kansen voor onafhankelijk financieel adviseurs verkend. Van Dam: “We gaan onder meer in op technologische ontwikkelingen in de financiële wereld. Voor onafhankelijk financieel adviseurs wordt het de uitdaging om hun dienstverleningsmodel tijdig op veranderende wensen van consumenten aan te passen. Dat kan door slim gebruik te maken van nieuwe technologische mogelijkheden. Tegelijkertijd is het van belang de persoonlijke aanpak in contacten met klanten te handhaven. Dat is een complex evenwicht.”

Sprekers zijn onder meer: Dirk Brounen, Hoogleraar vastgoedeconomie Tilburg University; Hugo Reijkens, Innovatiemanager Mastercard; Joseph Oubelkas, auteur en Theo Krins, Manager vermogensadvies Scildon.

Scildon is partner van Findinet

Klik op de banner en ontvang de wekelijkse Nieuwsbrief van Findinet op proef.