Voor u getest : E-document Rijksdienst voor Ondernemend Nederland RVO

Vervolg op publicatie: LINK
Verzekeraars.
De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland is de door de Overheid aangestelde Dienst, waarbij slachtoffers van de watersnood in Limburg zich moeten melden.
Allereerst moet men zich registreren. Programmeurs ontberen niet zelden het gevoel voor de praktische beleving die consumenten hebben. Dat bleek al eerder, toen zij het web-formulier voor TVL-steun ontwikkelden. Zij die in 2020 hun bedrijfsactiviteiten hebben opgestart, konden geen starters zijn als zij al in 2019 waren ingeschreven bij de KVK.
Programmeurs veroorzaken veelvuldig praktische problemen als zij webformulieren maken. Dus vonden wij het de hoogste tijd om te toetsen waarmee de RVO de consument deze keer weet te verrassen.
Op deze pagina troffen wij de mogelijkheid voor registratie aan : LINK

Meteen gestrand
Wij kozen er voor om ons bij het RVO te registreren als woonachtig – net over de grens – in het buitenland, in het bezit van een vaste lijn bij de zaak en een Nederlands mobieltje.
* Wie dan gebruik maakt van een telefoon die is voorzien van een Nederlands abonnement, kan zich niet registreren, want de keuze voor een abonnement op basis van 0031 wordt niet geboden.
* Het activeren van het account lukt niet, omdat de benodigde SMS-code niet kan worden ontvangen.

Het SMS-je kan niet worden afgeleverd, dus komen wij niet verder met de test.
Ons ontgaat volstrekt wat het nut is van deze beveiliging.

Wij kiezen thans voor registratie via DIGID.
Het RVO wil meteen weten wat het IBAN nummer is van de te registreren persoon.
Dat lijkt ons pas relevant als er sprake is van een verzoek tot financiële ondersteuning.
De aanvrager kan wel meerdere bedrijven bezitten, ieder met een eigen bankrekening.
Maar wij gaan verder:
Het telefoonnummer wordt automatisch ingevuld vanuit het geheugen van mijn laptop.
Daarin staat een streepje en dat is een onoverkomelijke hinderpaal voor het ontworpen formulier.
Het is een raadsel hoe dat kan, maar de postcode verschijnt automatisch in het verkeerde veld : dat van de straatnaam. De naam van de straat verschijn in het veld van de Postcode.
Met als gevolg :
Na handmatige wijziging van de gegevens zijn wij dan toch geregistreerd.

Op deze pagina : LINK kiezen wij voor inloggen.
Een password is niet nodig en wij kiezen voor de functie Nieuwe aanvraag.
Je mag verwachten dat je bij het indienen van een nieuwe aanvraag de keuze krijgt voor regelingen als :
* Waterschade in Limburg
* TVL-steun ivm Corona
* Schade aan gebouwen na Aardgasbeving
Maar dat is dus niet het geval.

De argeloze consument krijgt hier een lawine van regelingen voorgeschoteld die soms helemaal niets van doen hebben met de keuze voor “NIEUWE AANVRAAG“.
Zoals :
Via de Zoekfunctie zonder resultaat gezocht naar :
WTS (=Wet Tegemoetkoming bij Schade)
Waterschade
Overstroming
Zonder resultaat.

Wij hadden beet bij “Limburg”
En zo troffen wij de pagina : “Tegemoetkoming schade hoogwater Limburg 2021”
Het formulier biedt enige ruimte voor het aanmelden van basisgegevens die betrekking hebben op de aard van de schade.

Een vraag die betrekking heeft op de geschatte omvang van de schade ontbreekt.

 

GEEN REACTIES