Kent u dat ? Slamming !

Zoektocht naar succesformules
Op 3 april deden wij een oproep om de redactie te informeren over successen bij het uitbreiden van de diensten die verzekeringsadviseurs aanbieden.

Daarin deden wij ondermeer de suggestie dat verzekeringsadviseurs wellicht tevens
kunnen adviseren m.b.t. continuatie of wijziging van contracten rond de levering van electriciteit/gas.
Niet zelden worden ook uw cliënten het slachtoffer van medewerkers van Call Centers die via slimme wegen bereiken dat onbedoeld van leverancier wordt gewisseld.
Wij kregen veel reacties en daarop komen wij na inventarisatie later terug.

Slamming
Genoemde werkwijze van medewerkers van Call Centers heeft overigens een eigen naam : Slamming.

Slamming of kaping is de ongewenste overname van een lopend contract van een (zakelijke) eindgebruiker door een andere aanbieder. Zo ontvangt KPN elke maand ontvangt via de helpdesk een groot aantal klachten van ondernemers omdat zij hiervan slachtoffer zijn geworden.

Deze klanten hebben telefonisch een aanbieding gekregen en hier per ongeluk mee ingestemd door een aantal keer ja of nee te zeggen. Per ongeluk? Ja, want de meeste slachtoffers hebben totaal niet door dat zij op dat moment mondeling een nieuw contract afsluiten. Pas bij ontvangst van de factuur van de nieuwe aanbieder of de afscheidsbrief van de oude aanbieder, beseffen ondernemers dat hun contract is overgenomen.

Als uw klanten van verzekeringsadviseur zich bewust zijn van de redenen waarom zij op dit moment de meest passende deal hebben lopen, zullen zij zich beter kunnen verweren tegen kaping van hun leveranties.

 

GEEN REACTIES