Salvage rukt 29 keer uit voor stormschade

bron: Stichting Salvage

Tijdens de storm van afgelopen donderdag, is Stichting Salvage 29 keer uitgerukt om eerste hulp namens de gezamenlijke verzekeraars te bieden.

In de meeste schadegevallen betrof het omgevallen bomen tegen woningen, waterschade, afgewaaide dakpannen of zelfs hele daken. De totale schade wordt geschat op ongeveer €10 mln.

Salvage nu ook bij storm
Voor de stichting was de storm de vuurdoop, nadat het mandaat verruimd werd. Sinds 1 december 2016 verleent Salvage nu ook eerste hulp bij storm- en waterschade. De insteek is hetzelfde als bij schade door brand, blikseminslag en explosie. De stichting levert schadebeperkende maatregelen, bij de storm ging het bijvoorbeeld om het dichten van beschadigde daken. Daarnaast adviseert Salvage gedupeerden over verzekeringszaken. Voornamelijk op het hoogtepunt van de storm, donderdag tussen 17 uur ’s middags en middernacht, is de stichting voortdurend op pad geweest om hulp te bieden bij de stormschades. De meeste stormmeldingen bleken achteraf afkomstig uit het oosten, midden en zuiden van Nederland.