Geert Bouwmeester nu bestuursvoorzitter De Goudse

Na ruim drie maanden voorzitter ad interim, is Geert Bouwmeester nu benoemd tot bestuursvoorzitter van verzekeraar De Goudse.

Bouwmeester is de opvolger van Michel Lamie, die 1 november vertrok naar Achmea. Bouwmeester treedt in de voetsporen van zijn vader en van zijn grootvader, die in 1924 het bedrijf oprichtte. Hij werkt sinds 2005 bij De Goudse, eerst als manager Corporate Marketing & Communicatie, daarna als lid van de directie en sinds 2009 als vicevoorzitter. Voor zijn tijd bij De Goudse werkte hij onder meer bij Swiss Re Life & Health, Stad Rotterdam en Fortis ASR.

Bouwmeester stelt de onafhankelijke koers die de verzekeraar al bijna 100 jaar vaart, te willen voortzetten. Hierbij blijft de samenwerking met het intermediair volgens hem het kompas voor de toekomst en een belangrijke factor voor het succes van De Goudse.

De familie Bouwmeester is al lange tijd grootaandeelhouder in De Goudse. Tijdens het interim-voorzitterschap van Bouwmeester participeerde De Goudse bij een omvangrijke aandeeltransactie binnen de familie. De Goudse kocht een deel van het 25%-belang, dat door enkele familieleden te koop werd aangeboden, zelf in.