Rabobank campagne ‘Hypotheek binnen een week’

© Rabobank

De Rabobank start een grootschalige, landelijke hypotheekcampagne: ‘Hypotheek binnen een week’. Daarmee maakt de bank duidelijk waar klanten op kunnen rekenen: snel zekerheid over het kopen van een huis.

Bij veel hypotheekaanbieders is de doorlooptijd voor het verkrijgen van een hypotheek nog steeds lang. “Die gaan we nu verkorten,” zegt Elze Vonk, hoofd financieren, betalen en verzekeren bij Rabobank. ‘Met ‘Hypotheek binnen een week’ zetten we een nieuwe standaard in de markt en ook voor onszelf. Het is nou eenmaal leuker om met je huis bezig te zijn, dan met de financiering ervan. Hoe korter dit proces, des te beter. Het is zo ingericht dat we alles, vanaf het eerste telefoontje van de klant tot en met het passeren van de woning bij de notaris, binnen een week kunnen afhandelen.”

De klant speelt hierin zelf ook een cruciale rol. En er zijn afhankelijkheden van derden, zoals een notaris of een werkgever. Vonk: “Waar het om gaat is dat we de klant snel de zekerheid kunnen geven of hij het huis dat hij op het oog heeft, ook daadwerkelijk kan kopen. Dat geeft rust en overzicht. En als de klant ook daadwerkelijk transport binnen een week wenst, dan kan dat. We doen geen concessies aan onze voorwaarden, advies en onze zorgplicht. Het kopen van een huis is immers één van de grootste financiële beslissingen in een mensenleven en dat vraagt uiteraard om zorgvuldigheid.”

De Rabobank rolt de ‘Hypotheek binnen een week’ uit na het succes hiermee van de Friese Rabobanken afgelopen half jaar.

Zzp’ers en flexwerkers
De Rabobank maakt óók voor zzp’ers en flexwerkers met één jaar aantoonbare werkervaring een hypotheek binnen een week mogelijk. Daarnaast biedt de Rabobank zzp’ers een hypotheek tegen nagenoeg dezelfde voorwaarden als een klant die in loondienst is. Zo is het maximale leenbedrag voor zzp’ers bij de Rabobank gelijk aan dat van iemand in loondienst, dus tot 102% van de woningwaarde. Het vastgestelde inkomen van de ondernemer wordt bovendien volledig meegenomen in de berekening van het maximaal te lenen bedrag.

(Bron: Rabobank)