Nationale-Nederlanden wint prijs voor campagne De Nationale Inbrekersindex

Nationale-Nederlanden heeft de bronzen Esprix gewonnen voor haar campagne De Nationale Inbrekersindex in de categorie Financial. De campagne is samen met reclamebureau Grey Benelux ontwikkeld. De Esprix awards worden toegekend door een jury van Nederlandse creatieven en marketeers. 

Volgens de jury “is het inspelen van Nationale-Nederlanden op angst in de financiële sector doorgaans een no-go, maar hier wordt dat heel slim en precies toegepast. Via videodienst Periscope kijken we mee met een inbreker die een huis leegrooft. De uitvoering van deze campagne is erg goed en innovatief gedaan. Het is creatief om aandacht te vragen voor inbraakpreventie door de inzet van ex-inbrekers. Met de Nationale Inbrekersindex heeft de verzekeraar veel publiciteit gerealiseerd. Zoveel exposure is erg knap voor een financiële dienstverlener”.

Zomer 2015 heeft Nationale-Nederlanden een anonieme video live laten gaan op Periscope. Ex-inbreker Evert Jansen breekt in in een huis en gaat viral. Met de video wil de verzekeraar mensen bewust maken van het veilig achter laten van hun huis. Vervolgens legt Jansen uit hoe hij heeft ingebroken en wat de bewoners kunnen doen om dit te voorkomen.

Met het online plaatsen van de Nationale-Inbrekersindex komt ook een vragenlijst beschikbaar. Hiermee kunnen mensen testen hoe hun huis beveiligd is tegen inbraak en hoe het beter beveiligd kan worden. Bij één van de invullers van de lijst geeft Evert Jansen samen met een schade-expert van Nationale-Nederlanden een persoonlijk beveiligingsadvies.

(Bron: Nationale-Nederlanden)

GEEN REACTIES