Generali Nederland heeft weer een financieel directeur

Met de benoeming -per 1 oktober- van de Italiaan Federico Locci (45) als CFO is de directie van Generali Nederland weer op sterkte.

De toetsing van toezichthouder DNB is met succes afgerond.

De econoom Locci vervult de vacature die medio dit jaar in het directieteam van Generali Nederland ontstond toen Annette Mosman Freek Wansink opvolgde als CEO. Naast Mosman en Locci maken Jaap Oudijk (Generali Direct), Mecx Kooij (Pensioen en Leven) en Jan van Leer (Schade en Inkomen) deel uit van de directie.

Aandachtsgebieden

Federico Locci heeft veertien jaar ervaring bij het hoofdkantoor van Generali in Italië, waar hij diverse managementposities vervulde met financiën, kostenbeheersing en strategische sturing als aandachtsgebieden. Ook was hij als senior controller verantwoordelijk voor het analyseren en monitoren van de financiële prestaties van een aantal Generali-dochters en betrokken bij de planning en control van onder andere Generali Nederland.

Schakel

Annette Mosman benadrukt de rol die de Italiaan zal gaan spelen als verbindende schakel tussen de Generali Group en Generali Nederland: “In Nederland zijn wij een kleine speler op de verzekeringsmarkt met een grote moedermaatschappij achter ons”, aldus Mosman, die vooral veel verwacht van de ‘innovatieve en technologische oplossingen’ die met de Generali Group worden ontwikkeld.

Bron: Generali