David Hertzell aan het woord over de gevolgen van de Insurance Act

Lid van de Juridische Commissie

De Juridische Adviescommissie, werd in 2006 geïnstalleerd.
Hij speelde een hoofdrol bij het ontwerpen van de Insurance Act.

David Hertzell was indertijd gespecialiseerd Rechtsdeskundige voor Zakelijke Dienstverlening. Sinds januari 2015 werkt hij als consultant bij Advocatenkantoor BLM
(Berrymans Lace Mawer).

Hertzell over de Insurance Act :
“De Insurance Act stimuleert niet alleen verbetering van het imago van de verzekeringsbedrijfstak maar moet tevens de focus meer op de kwaliteit brengen, dan op de prijs.” 

Aan onze collega’s van Insurance Times vertrouwde hij toe
“Ik hoop dat de Insurance Act zal bijdragen aan een permanente verbetering van het imago van de verzekeringsbedrijfstak.”

Met betrekking tot de MKB-markt is hij duidelijk:
“Leg je oor te luisteren bij het intermediair en je hoort dat hun grootste probleem is om bij je klanten genoeg tijd te kunnen krijgen voor een adviesgesprek.
Doorgaans zien deze cliënten het afsluiten van verzekeringen als een noodzakelijk kwaad.

Ze hebben een hekel aan verzekeringen en de vertrouwensbasis ontbreekt.
Dat is een uitermate slecht uitgangspunt als je hen graag meer wilt vertellen over het nut van een zeer goed verzekeringsproduct!

Meer tijd voor adviesgesprek gewenst
Als de adviseur een beetje meer tijd zou mogen besteden aan de toegevoegde waarde van het betreffende verzekeringsproduct, dan zou ik toch verwachten dat het nut daarvan meer en meer wordt ervaren.
Maar het zal nog wel even duren voor het zo ver is. Aken en Keulen zijn ook niet op één dag gebouwd en dit is een majeure wijziging in het denken.” 


Hertzell stelt vast “dat dankzij de Insurance Act meer de focus meer komt te liggen op het consumentenbelang. Men zal meer oog hebben voor de kwaliteit van de verzekeringsdekking dan voor alleen de prijs.
Specifiek bij het MKB!

Emerging market
Ik voorzie een ‘emerging’ markt voor goede producten en dan maakt het niet uit als die iets duurder zijn. Het zal even duren, maar dat is wat ik verwacht.

Goedkoop is duurkoop
Als zij andere goederen kopen snappen consumenten meteen dat een beter product ook duurder is. Maar zo denken ze er niet over als het om verzekeringen gaat.

Vraag een willekeurige particuliere of zakelijke consument waarom het ene product is duurder dan het andere en ze hebben geen flauw idee waarom dat zo is. Ze zijn ook niet in staat om de verschillen zelf te ontdekken.
En dat is een slechte zaak.
Het zou veel beter zijn als de verzekeringsbedrijfstak een voorbeeld neemt aan de andere bedrijfstakken.

Dus is volgens David Hertzell het devies : Wees duidelijk over de kwaliteit!
Schenk meer aandacht aan de voordelen en de nadelen van het verzekeringsproduct dat men heeft aangeboden.”

En daarbij sluit de redactie van Findinet zich volgaarne bij aan.

Bron : Global-Re

GEEN REACTIES