ASR zet streep door budgetmerken

Staatsbelang in ASR onder de 50%

Binnen een half jaar tijd heeft verzekeraar a.s.r. drie budget-autoverzekeringen uit de markt gehaald.

De reeks begon in november vorig jaar toen de verkoop van Klik & Go werd gestopt. In januari volgde het merk Budgio en vanaf afgelopen maand worden er geen nieuwe polissen van Easy2Go meer verkocht. De merken waren populair op platformen als Independer en HoyHoy.

Bestaande polissen lopen gewoon door en kunnen ook worden verlengd, maar polishouders moeten wel rekening houden met flinke premieverhogingen. In een brief aan het intermediair, waaruit website VVP Online vrijdag citeerde, stelde Gert Jan Bunt, directeur Schadeverzekeringen bij a.s.r. dat vanaf de zomer de W.A.-premie van een Budgio-polis met 18% omhoog gaat. Dit is volgens Bunt nodig vanwege stijgende kosten voor reparaties en letselschade.

a.s.r. probeert nieuwe (en wellicht ook bestaande) klanten te verleiden om in te gaan op het aanbod van het a.s.r. Voordeelpakket. Volgens de verzekeraar biedt dit pakket ‘een vergelijkbare autoverzekering tegen een scherpe premie.’

De markt voor motorrijtuigenverzekeringen verkeert al enige tijd in zwaar weer. De premies zijn te laag in vergelijking met de schadelast. Mede onder druk van toezichthouder DNB voeren veel verzekeraars daarom nu premieverhogingen door.

GEEN REACTIES