Aegon is meest waardevolle verzekeringsmerk

Aegon is meest waardevolle verzekeringsmerk

Aegon is het meest waardevolle verzekeringsmerk volgens het jaarlijkse merkenonderzoek van Brand Finance. Het staat op de 11e plaats in de lijst van 50 bedrijven, achter ABN Amro (10).

Jaarlijks publiceert Brand Finance de Netherlands 50 league table. Brand Finance berekent de waarde van een merk door de kracht ervan (bepaald aan de hand van eigenschappen als duurzaamheid en emotionele verbintenis) te combineren met de verwachte financiële prestaties.

ING Bank staat op nummer 3 met een geschatte merkwaarde van € 7,7 miljard en de Rabobank op 5 (€ 5,4 miljard). NN Group staat op 21 en Delta Lloyd, nog apart gemeten, op 25. ASR is de hoogste nieuwe binnenkomer op plaats 31 net boven Reaal (32). SNS Bank staat op plaats 36.

Nummer 1 van de lijst is Shell, onaangetast sinds de invoering van de merkenlijst in 2011, met een geschatte waarde van € 32,7 miljard.

Bron: Brand Finance

GEEN REACTIES