Voor het eerst in lange tijd ziet branchevereniging Adfiz in de breedte de tevredenheid van adviseurs over de dienstverlening van verzekeraars stijgen.
Zakelijk
Dit bleek tijdens de uitreiking van de jaarlijkse prestatie-awards op de jaarlijkse Adfiz nieuwjaarsbijeenkomst in Bussum. De hogere tevredenheid is vooral zichtbaar bij de dienstverlening voor de zakelijke markt, maar ook de particuliere dienstverlening is verbeterd. De grootste stijging in tevredenheid van adviseurs is op het gebied van Zakelijk Pensioen, aldus Adfiz.
Kwaliteit
In het prestatieonderzoek wordt puur gekeken naar zaken als geleverde kwaliteit, klantbelang, het nakomen van afspraken, het snel beantwoorden van vragen, vakkundigheid en het snel en foutloos verwerken van gegevens. Prijs en polisvoorwaarden maken geen deel uit van het onderzoek.
Winnaars
De winnaars per categorie zijn:
Zakelijk Schade: Allianz
Zakelijk Inkomen: Movir
Zakelijk Pensioen: Legal & General
Particulier Schade: NH1816
Particulier Leven-Lijfrente: Legal & General
Particulier Leven-Banksparen: Nationale Nederlanden
Particulier Leven-Overlijdens Risico Verzekering: Dela
Bron: Adfiz