Overname Chubb door ACE afgerond

Schadeverzekeraar ACE heeft van de diverse autoriteiten toestemming gekregen om branchegenoot Chubb over te nemen.

De overname werd medio vorig jaar al bekend gemaakt. ACE, sinds 2008 gevestigd in Zwitserland, betaalt bijna $30 mrd voor het Amerikaanse Chubb. De nieuwe combinatie zal opereren onder de merknaam Chubb.

De overname wordt geëffectueerd op 16 januari. Door de overname zijn ACE en Chubb samen de grootste beursgenoteerde schadeverzekeraar ter wereld, actief in 54 landen en een jaarlijkse brutopremie van $37 mrd. De twee verzekeraars waren, vooruitlopend op de goedkeuring, al bezig met het integreren van beide organisaties. In 2018 verwacht de combinatie een jaarlijkse kostenbesparing te realiseren van $650 mln.

ACE zal per direct zijn bedrijfs- en marketingactiviteiten onder de naam Chubb starten. Zowel ACE als Chubb hebben vestigingen in Nederland. ACE is gevestigd in Rotterdam, Chubb in Hoofddorp.