You Sure neemt opnieuw assurantieportefeuille over

Intermediairsketen You Sure blijft actief verzekeringsportefeuilles overnemen. Per 1 juli is een groot deel van de portefeuille van Baggers Assurantiën verworven.

De keten met de hoofdvestiging in Ridderkerk is al langere tijd erg actief op de overnamemarkt. Sinds de oprichting in 2011 werden ongeveer twintig portefeuilles ondergebracht onder het label You Sure. Dit jaar kreeg de keten vers kapitaal van investeringsmaatschappij Synergia om verder te groeien. Synergia heeft nu 55% van de aandelen.

You Sure is daarmee een treffende illustratie van de trend van marktconcentratie die het rapport van het Ratinginstituut Financieel Dienstverleners eerder deze week beschreef. Kleine advieskantoren worden overgenomen of sluiten zich aan bij een centrale (franchise)organisatie.

De nieuwste aanwinst is een groot deel van de portefeuille van Baggers Assurantiën, een kantoor dat meer dan 55 jaar gevestigd was in Duivendrecht, onder de rook van Amsterdam. Een aantal medewerkers verhuizen mee naar de vestiging van You Sure in Nieuw-Vennep, zo schrijven de eigenaren van het kantoor in een brief aan hun klanten. Alleen de diensten op het vlak van pensioenadvies en internationale verzekeringen (vooral Spanje) blijven buiten de transactie.