VNAB organiseert opnieuw Introductie coassurantie brand

Voor de tweede keer wordt de Introductie coassurantie brand georganiseerd. Tijdens 7 bijeenkomsten worden de verschillende spelers in de coassurantiemarkt belicht.

De introductie is in het bijzonder bedoeld voor professionals die pas werkzaam zijn in de zakelijke verzekeringsmarkt in de branche brand. Hoofddoel is om nieuwkomers in de coassurantiemarkt een eerste inzicht te bieden op de betrokken partijen, hun verantwoordelijkheden, doelstellingen en hun onderlinge verhoudingen.

De Introductie coassurantie is een initiatief vanuit de assurantiebeursclub brand: Cobra1998 en wordt ondersteund door de Rotterdamse Beurs Brand Club (RBBC) en de Amsterdamse Beurs Brand Sociëteit (ABBS). De Introductie wordt georganiseerd in samenwerking met de VNAB.

Programma
De Introductie is ontwikkeld en vormgegeven door Rudolf van der Werff (DEKRA Experts) en Martina Smit (Van Steenderen Mainport Lawyers) met ondersteuning van de VNAB. In het programma zijn meerdere partijen betrokken, allen actief op de coassurantiemarkt. Tijdens de bijeenkomsten worden de verschillende spelers in het spel van coassurantie belicht, namelijk makelaardij, (inter)nationaal verzekeren, herverzekeren, inspecties en taxaties, (contra-)expertise en advocatuur. De introductie start vanaf 1 februari 2017.

bron: VNAB