NN Group blijft azen op Delta Lloyd

CAO NN Group is rond

Nationale Nederlanden benadrukte vanochtend nog eens dat het Delta Lloyd wil overnemen. Het bod van € 2,4 mld dat NN Group vorige maand deed, is in Amsterdam verre van enthousiast ontvangen. Maar NN houdt vol en stuurt voor eind dit jaar een zogeheten biedingsmemorandum naar de AFM.

NN Group herhaalt in een persbericht de intentie om een openbaar bod te doen op alle uitgegeven en uitstaande gewone aandelen. “Wij blijven van mening dat een combinatie van Delta Lloyd en de Nederlandse en Belgische activiteiten van NN Group financieel en strategisch sterk is en goed voor de belanghebbenden van beide organisaties. Sinds de eerste openbare aankondiging van de voorgestelde overname hebben wij beperkt contact gehad met Delta Lloyd. Wij blijven contact zoeken en zetten onze gesprekken met relevante belanghebbende partijen voort.”

Onderwaardering

Delta Lloyd reageerde prompt op het persbericht van NN. Het laat de deur voor een overname (door wie dan ook) nadrukkelijk openstaan: “Bestuur en commissarissen zijn niet tegen transacties die overduidelijk waarde creëren voor aandeelhouders en voordelen opleveren voor andere belanghebbenden. Maar het bod van NN is een substantiële onderwaardering van Delta Lloyd, zijn vooruitzichten en zijn strategische kansen. Bovendien is het geen weerspiegeling van de voordelen van consolidatie in de Nederlandse markt.”

Delta Lloyd bevestigt dat er afgelopen maand direct contact is geweest over een mogelijke overname, waarbij het zijn visie op de geschatte kosten en voordelen van een combinatie heeft gedeeld met NN. “We doen verdere mededelingen als en indien dat nodig is.”

NN maakte begin okrtober bekend € 5,30 per aandeel te willen betalen, wat neerkomt op een totaalbedrag van € 2,4 mld. De koers van Delta Lloyd sloot dinsdag op € 5,41 per aandeel.

(NN, Delta Lloyd)