Merius Hypotheken nieuwe aanbieder op Nederlandse hypotheekmarkt

© pixabay

Merius Hypotheken, onderdeel van Credit Management & Investor Solutions (CMIS Group), introduceert op de Nederlandse hypotheekmarkt een nieuw hypotheekmerk ‘ Merius Hypotheken’ en een investeerdersplatform.

Merius Hypotheken wordt gefaseerd geïntroduceerd bij franchisenemers van De Hypotheekshop, Huis & Hypotheek en Hypokeur. Merius Hypotheken start met een niet-NHG propositie. Op termijn zal het productaanbod uitgebreid worden met NHG. Merius Hypotheken werkt met een gedigitaliseerd, snel en voorspelbaar acceptatieproces. Nadat de vereiste documentatie digitaal is aangeleverd door de hypotheekadviseur, volgt direct het rentevoorstel.

Het platform is voor (buitenlandse) investeerders die willen beleggen in nieuwe Nederlandse woninghypotheken.  Merius: “Door het risico-rendementsprofiel en de kansen die ontstaan door het dreigende tekort aan financiering op de Nederlandse hypotheekmarkt, is er veel interesse van investeerders om deel te nemen aan het Merius Investeerdersplatform.

Merius werkt samen met Natixis, de internationale corporate, investment, verzekerings en financial services divisie van Groupe BPCE, de op één na grootste bankgroep van Frankrijk, om het Investeerdersplatform te lanceren.

(CMIS Group)