Gert Jan Fritzsche nieuwe CEO van Legal & General Nederland

bron: Legal & General

De huidige voorzitter van Waard Groep, Gert Jan Fritzsche, wordt vanaf begin april de nieuwe bestuursvoorzitter van Legal & General Nederland.

Fritzsche volgt daarmee Pieter Glas op, die sinds april vorig jaar deze functie vervulde. De benoeming zal plaatsvinden na de formele overdracht van de aandelen van L&G Nederland aan Chesnara. Chesnara was al langer in Nederland actief na de overname van Waard Groep. Waard-bestuurder Fritzsche werkte eerder bij onder meer Reaal en Proteq.

Distributie door onafhankelijke adviseur blijft uitgangspunt
“Legal & General heeft uitermate efficiënte processen en zeer gemotiveerde en deskundige medewerkers. Vanuit deze sterke basis en werkend volgens een glasheldere strategie, zie ik veel mogelijkheden om verder te groeien in de pensioen- en levenmarkt”, aldus Gert Jan Fritzsche. “De nieuwe aandeelhouder streeft er naar om de positie van Legal & General op de Nederlandse markt te laten groeien en te versterken. Hierbij blijft het beleid van het bedrijf om de producten uitsluitend via financieel adviseurs aan te bieden. Ik weet dat de adviseurs die met Legal & General samenwerken het waarderen als de koers van de afgelopen jaren verder wordt voortgezet en uitgebouwd”, aldus Fritzsche.

Naamswijziging
Zoals al eerder aangekondigd zal de naam Legal & General van de Nederlandse markt verdwijnen. Tijdens bijeenkomsten met financieel adviseurs medio april, zal de nieuwe naam bekend worden gemaakt en de CEO nader worden voorgesteld. De daadwerkelijke invoering van de nieuwe naam zal in de maanden daarna plaatsvinden.