Ditiszorg.nl: vergelijkingssite én bemiddelaar

Ditiszorg.nl biedt elke adviseur een eigen zorgvergelijkingswebsite, maar dan is wel sprake van onderbemiddeling.

Assurantiekantoor Nemassdeboer in Volendam heeft de vergelijkingssite voor zorgverzekeringen Ditiszorg.nl gelanceerd. Volgens het persbericht een gebruiksvriendelijke vergelijkingssite van zorgverzekeringen voor de consument en zijn adviseur.

“De site is niet te vergelijken met bestaande vergelijkingssites. Het is namelijk ook een uniek platform waar assurantieadviseurs op kunnen aansluiten. Ditiszorg.nl biedt elke adviseur zijn eigen zorgvergelijkingswebsite met een eigen identiteit. Kortom: het gemak van internet, in combinatie met een persoonlijke werkwijze.

Uniek aan ditiszorg.nl is dat consumenten nu zorgverzekeringen kunnen vergelijken en aanvragen bij hun vertrouwde adviseur. Veel vergelijkingssites worden gebruikt om te zien welke aanbieder de laagste premie hanteert. Dat wil niet zeggen dat het ook de beste zorgverzekering voor de betreffende persoon is, gezien zijn persoonlijke situatie. Door het gemak en de snelheid van internet te combineren met de kennis en ervaring van de eigen assurantieadviseur, krijgt de klant het beste uit twee werelden.”

De website vergelijkt de producten van 7 zorgverzekeraars. Dat zijn de aanbieders met wie Ditiszorg.nl een samenwerkingsovereenkomst heeft afgesloten.

Ditiszorg treedt namelijk op als bemiddelaar. De adviseur die de diensten bij het bedrijf afneemt is onderbemiddelaar én adviseur. Die laatste activiteit voert Ditiszorg niet uit.

De samenwerkingsovereenkomst omschrijft dat als volgt: “Indien en voorzover de Onderbemiddelaar adviseert doet hij dat op eigen verantwoordelijkheid en voor eigen rekening en risico. Hij zal daarover ten opzichte van derden geen twijfel laten bestaan. Ditiszorg.nl geeft geen advies en controleert evenmin of het advies dat ten grondslag ligt aan een product dat via haar bemiddeling wordt ondergebracht rekening houdt met de wensen, behoeften en financiële positie van de consument of afnemer.”

De adviseur ontvangt de door de aanbieder bepaalde provisie. Die wordt geboekt in rekening courant.

De bedragen van premies, kosten en assurantiebelasting van verzekeringen die behoren tot het agentschap van de Onderbemiddelaar zullen door de verzekeringsmaatschappij rechtstreeks bij de verzekeringnemer worden geïncasseerd. Elke kalenderkwartaal ontvangt de onderbemiddelaar een rekening-courantoverzicht. Het de onderbemiddelaar toekomende saldo wordt uiterlijk binnen 15 dagen na ontvangst van de rekening-courant door Ditiszorg.nl overgemaakt.

De kosten die aan de service van Ditiszorg.nl zijn verbonden bedragen voor 2013 € 495 per jaar en € 0,49 per polis per maand, ongeacht het aantal verzekerden op de polis.