Delta Lloyd focust op standaard schadeverzekering

© pixabay

Delta Lloyd heeft met de verkoop van de meer ‘exclusieve’ schadeproducten een stap gezet in zijn  strategie voor commodity producten.

Ansvar Verzekeringsmaatschappij neemt naar verwachting de portefeuille Xclusief over, een verzekeringspakket voor particuliere klanten in het hogere segment. Daarnaast stopt Delta Lloyd met de portefeuille Prominent en de Landbouwportefeuille binnen het volmachtkanaal.

Vanaf 1 januari 2017 worden via het volmachtkanaal geen nieuwe agrarische verzekeringen afgesloten. De volmachtportefeuille Landbouw heeft onvoldoende schaalgrootte om apart voort te zetten. Delta Lloyd blijft via intermediairs actief in agrarische verzekeringen. Als gevolg van de verkoop van Xclusief wordt Prominent, het Xclusief label binnen volmacht, per 1 januari 2017 stopgezet.

Harry van der Zwan: ‘We zijn met onze Landbouw en Prominent volmachten in gesprek over hoe onze klanten in de toekomst het beste bediend kunnen worden. Uiteraard blijft de dienstverlening gedurende de overgang op hetzelfde niveau plaatsvinden.’ De komende periode worden de plannen verder uitgewerkt. De ingangsdatum van de beoogde verkoop is 1 januari 2017.

(Delta Lloyd)